بیش از 14 هزار میلیارد ریال اوراق مشاركت نفتی فروخته شد
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'احمد قلعه بانی' معاون وزیر نفت و مدیر عامل شركت ملی نفت ایران گفت: این میزان اوراق مشاركت به مدت شش روز كاری از 15 تا 20 بهمن ماه در شعب منتخب بانك های عامل سراسر كشور فروخته شد.

وی افزود: امسال در مرحله دوم فروش اوراق مشاركت پارس جنوبی 11 هزار و 500 میلیارد ریال اوراق در كشور عرضه شد و با استقبال مردم این اوراق در مدت دو روز كاری به فروش رسید و دوباره مجوز انتشار اوراق به وزارت نفت داده شد.

قلعه بانی گفت: این اوراق با نرخ سود علی الحساب 20 درصد و نرخ بازخرید پیش از سررسید نهایی در سال اول 18 درصد و سال دوم به بعد 19.5 درصد، چهار ساله، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب منتخب بانك عامل تجارت و ملت است.

وی در باره انتشار همزمان اوراق مشاركت دیگر وزارتخانه و موسسه ها با وزارت نفت افزود: تصمیم گیری و مدیریت عرضه اوراق از سوی بانك مركزی انجام می شود، ضمن آن كه پس از تصویب شرایط جدید، بسته جدید بانكی از سوی بانك مركزی و شورای پول، شركت ملی نفت ایران نخستین شركتی بود كه اوراق مشاركت 20 درصدی را از نیمه بهمن امسال منتشر كرد.

وی گفت: با توجه به انتشار اوراق مشاركت با سود 20 درصد از سوی دیگر شركت ها و نهادها، پیش بینی می شود بخشی از منابع برای خرید اوراق به دیگر سازمان ها اختصاص یابد.

بر اساس اعلام شركت ملی نفت ایران، با موافقت بانك مركزی، نرخ سود اوراق مشاركت ریالی مرحله اول نیز كه پیش از این 17 درصد بوده است، همزمان با انتشار اوراق جدید، بر اساس نرخ بسته جدید افزایش یافت و به 20 درصد رسید.

اقتصام**9189**1594





:: برچسب‌ها: گل , دختر , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: